Când am
început să învăț limba rusă, pe cont propriu, am fost frustrat de cât de lent a
fost procesul meu de învățare. Am renunțat la limba rusă de mai multe ori. Apoi
am decis să stabilesc obiective „exclusive”: nu voi putea niciodată să citesc
romane ale lui Dostoievski în limba rusă. Iată-mă, după 15 ani, și am citit
toate romanele lui Dostoievski. Nu o dată, ci de câteva ori. La fel ca și alți
autori clasici ruși. A fost o idee bună să stabilesc o astfel de limită
superioară?
Ceea ce sunt
sigur este că trebuie să stabilim limite superioare în învățarea noastră de zi
cu zi. Învățarea unei limbi este ca un maraton. Cu singura diferență, că nu se
oprește după 42.195 kilometri. Elevii excelenți de limbă își continuă întreaga
viață. Majoritatea cursanților de limbă se comportă ca și cum ar începe
maratonul cu un sprint în timpul primului kilometru. Eșecul lor este aproape
inevitabil. Ei se epuizează încercând să-și înghesuie un limbaj complet nou în
capul lor în doar câteva săptămâni. Apoi devin frustrați. Sau nu scapă
niciodată de greșelile elementare.
Iată recomandările
mele:
• Setați o
limită superioară pentru timpul studiat acasă. Între 5 și 30 de minute ar
trebui să fie mai mult decât suficient. Având această limită, următoarea
întrebare este cum să folosiți cele 30 de minute cel mai eficient și într-un fel,
care vă aduce mai aproape de obiectivele dvs., și nu doar să completați
exerciții de dragul exercițiilor. Citiți despre Legea Parkinson și gândiți-vă
la modul în care aceasta v-a afectat obiceiurile de învățare până acum.
• Setați o
limită superioară pentru numărul de cuvinte pe care le învățați zilnic. Între 1
și 10 ar trebui să fie mai mult decât suficient. Nu uitați, ne gândim în
termeni de „maraton” de câțiva ani.
• Stabiliți-vă
obiective lunare, realizabile. De exemplu, în prima lună înveți doar (!)
Prezentul încordat. În următoarea lună veți afla un timp trecut. Si asa mai
departe. Făcând acest lucru, veți fi întotdeauna flămând pentru mai mult. Și
veți continua să practicați acele subiecte „simple” ca să fie perfecte.
• Dacă vă simțiți epuizați, aveți una sau
două zile pe săptămână în care nu practicați deloc.
Metoda GO
"Locuiesc în Germania de ani
de zile. Am trecut prin toate nivelurile și am susținut examenele necesare. Cu
toate acestea, încă mai fac prea multe greșeli pentru a obține o ocupație
serioasă în profesia mea ".
Este ușor să începi o limbă
străină. Este nevoie doar de practică și de a trăi în străinătate pentru a
deveni fluent. Dar pentru a învăța ultimele (!) 5% și a vorbi fără greșeli,
totuși, vei avea nevoie de o abordare complet diferită.
Metoda GO te ajută să scapi de
greșelile cronice de gramatică și pronunție prin aplicarea psihologiei și a
principiilor managementului calității.
Oferim cursuri corective pentru
anumite limbi, precum și un sistem general de îmbunătățire a utilizării
oricărei limbi. Sprijinim companiile în îmbunătățirea competenței lingvistice a
angajaților-cheie.
Gerhard J. Ohrband
A ajutat mai mult de 1200 de
studenți să își îndrepte studiile și cariera profesională prin obținerea unor
abilități excelente de limbile germană și spaniolă.
Psiholog și profesor de limbi
străine, din Hamburg / Germania (* 1979). Căsătorit, un fiu. Master în
psihologie de la Universitatea din Hamburg. Peste 15 ani de experiență ca
profesor universitar în psihologie, precum și consultant pentru UNICEF, Terre
des Hommes, OIM, UE și companii private. Vorbește 21 de limbi.
Contact
Dacă doriți să economisiți timp
în învățarea unei limbi străine fără profesor, vă rugăm să testați cartea mea
"Metoda GO" pe Amazon.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu