duminică, 29 septembrie 2019

Importanța stabilirii limitelor superioare


Când am început să învăț limba rusă, pe cont propriu, am fost frustrat de cât de lent a fost procesul meu de învățare. Am renunțat la limba rusă de mai multe ori. Apoi am decis să stabilesc obiective „exclusive”: nu voi putea niciodată să citesc romane ale lui Dostoievski în limba rusă. Iată-mă, după 15 ani, și am citit toate romanele lui Dostoievski. Nu o dată, ci de câteva ori. La fel ca și alți autori clasici ruși. A fost o idee bună să stabilesc o astfel de limită superioară?

Ceea ce sunt sigur este că trebuie să stabilim limite superioare în învățarea noastră de zi cu zi. Învățarea unei limbi este ca un maraton. Cu singura diferență, că nu se oprește după 42.195 kilometri. Elevii excelenți de limbă își continuă întreaga viață. Majoritatea cursanților de limbă se comportă ca și cum ar începe maratonul cu un sprint în timpul primului kilometru. Eșecul lor este aproape inevitabil. Ei se epuizează încercând să-și înghesuie un limbaj complet nou în capul lor în doar câteva săptămâni. Apoi devin frustrați. Sau nu scapă niciodată de greșelile elementare.

Iată recomandările mele:

• Setați o limită superioară pentru timpul studiat acasă. Între 5 și 30 de minute ar trebui să fie mai mult decât suficient. Având această limită, următoarea întrebare este cum să folosiți cele 30 de minute cel mai eficient și într-un fel, care vă aduce mai aproape de obiectivele dvs., și nu doar să completați exerciții de dragul exercițiilor. Citiți despre Legea Parkinson și gândiți-vă la modul în care aceasta v-a afectat obiceiurile de învățare până acum.
• Setați o limită superioară pentru numărul de cuvinte pe care le învățați zilnic. Între 1 și 10 ar trebui să fie mai mult decât suficient. Nu uitați, ne gândim în termeni de „maraton” de câțiva ani.
• Stabiliți-vă obiective lunare, realizabile. De exemplu, în prima lună înveți doar (!) Prezentul încordat. În următoarea lună veți afla un timp trecut. Si asa mai departe. Făcând acest lucru, veți fi întotdeauna flămând pentru mai mult. Și veți continua să practicați acele subiecte „simple” ca să fie perfecte.
• Dacă vă simțiți epuizați, aveți una sau două zile pe săptămână în care nu practicați deloc.


Metoda GO
"Locuiesc în Germania de ani de zile. Am trecut prin toate nivelurile și am susținut examenele necesare. Cu toate acestea, încă mai fac prea multe greșeli pentru a obține o ocupație serioasă în profesia mea ".

Este ușor să începi o limbă străină. Este nevoie doar de practică și de a trăi în străinătate pentru a deveni fluent. Dar pentru a învăța ultimele (!) 5% și a vorbi fără greșeli, totuși, vei avea nevoie de o abordare complet diferită.

Metoda GO te ajută să scapi de greșelile cronice de gramatică și pronunție prin aplicarea psihologiei și a principiilor managementului calității.

Oferim cursuri corective pentru anumite limbi, precum și un sistem general de îmbunătățire a utilizării oricărei limbi. Sprijinim companiile în îmbunătățirea competenței lingvistice a angajaților-cheie.

Gerhard J. Ohrband
A ajutat mai mult de 1200 de studenți să își îndrepte studiile și cariera profesională prin obținerea unor abilități excelente de limbile germană și spaniolă.

Psiholog și profesor de limbi străine, din Hamburg / Germania (* 1979). Căsătorit, un fiu. Master în psihologie de la Universitatea din Hamburg. Peste 15 ani de experiență ca profesor universitar în psihologie, precum și consultant pentru UNICEF, Terre des Hommes, OIM, UE și companii private. Vorbește 21 de limbi.

Contact
Scrie-ne un e-mail: gerhard.j.ohrband@gmail.com
Cursurile noastre online: https://gerhards-school.thinkific.com/
Podcastul “Germana cu Gerhard”: https://anchor.fm/germana-cu-gerhard/
Pagina noastră pe Facebook: https://www.facebook.com/MetodaGO/
Dacă doriți să economisiți timp în învățarea unei limbi străine fără profesor, vă rugăm să testați cartea mea "Metoda GO" pe Amazon.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu