duminică, 31 martie 2019

Cum să vă pregătiți cel mai bine pentru testele lingvistice 1


Acesta va fi unul dintre cele mai controversate articole ale mele. De obicei, testele oficiale sunt înconjurate de agitație, frică și mister. După mai mulți ani de școlarizare, și de multe ori și studii universitare, orice test oficial se asociază cu emoții intense. Cel mai adesea, cu cele negative. Deoarece acesta este un subiect foarte emoțional, vom avea opinii foarte puternice în legătură cu asta.

Înainte de a vă oferi câteva sfaturi despre cum să vă pregătiți pentru testele lingvistice, iată câteva greșeli pe care le observ adesea printre studenți:

• Se pregătesc doar în ultimul moment.
• Nu acordă suficientă atenție întrebărilor actuale și condițiilor explicite ale testului.
• Încearcă să ”supraviețuiască” memorând expresii și propoziții pe de rost.
• Se pregătesc concentrându-se asupra exercițiilor gramaticale.

În primul rând, trebuie să înțelegem că cele mai multe teste contemporane (!) de limbă încearcă să testeze dacă sunteți capabili să vă descurcați în viața reală cu acea limbă sau nu. Deoarece pentru majoritatea celor care susțin testele respective acest lucru înseamnă că au de gând sau să studieze sau să lucreze în acea limbă, testele încearcă să imite compentențele intelectuale de bază pe care trebuie să le aveți. Și nu numai că vorbesc despre limbă. Multe subiecte de testare sunt similare cu cele ale vorbitorilor nativi într-un test de filosofie sau "educația civică" la școală.

Cele mai multe teste includ următoarele patru componente: ascultarea și citirea, vorbirea și scrierea. Să analizăm acest lucru ca un pic. Primele două componente se rezumă cu decodarea limbajului și înțelegerea conținutului, celelalte două cu organizarea gândurilor proprii și cu producerea de propoziții. De asemenea, am putea spune că jumătate din test este despre a fi pasiv  (sau input), iar cealaltă jumătate despre a fi activ (sau output).

În toate componentele, există mai multe niveluri de competență. Pentru pregătirea optimă, trebuie să analizați un test model al testului pentru care vă pregătiți și trebuie să vă auto-evaluați: Care niveluri sunt cele mai dificile pentru mine? La ce nivel comit cele mai multe greșeli?

Apoi trebuie să vă întrebați care este cea mai bună metodă de pregătire pentru fiecare dintre aceste niveluri și de unde primesc cele mai bune materiale de instruire?

Putem descompune componenta de ascultare în următoarele trepte:
• În cazul în care există mai mult de o persoană care vorbește, dacă una dintre ele are un accent, vorbește neclar sau la diferite viteze. Dacă există zgomot în camera de testare - de către alți studenți, lucrări de construcție etc.)
• Decodarea limbii (fonetică, vocabular, înțelegerea structurilor gramaticale)
• Înțelegerea logicii și / sau a intențiilor (Despre ce vorbesc oamenii? Care este contextul conversației? Ce informații de bază sunt implicite doar dacă știu?)

În mod obișnuit, mulți studenți vor avea dificultăți cu primul punct, deoarece se pregătesc în condiții ”optime” (în liniște) și de obicei vor selecta materiale audio pentru a le asculta care sunt ușoare de înțeles pentru ei. Pe de altă parte, sunt studenți care se descurc cu primele niveluri, dar nu reușesc să înțeleagă corect sensul. Acest lucru nu trebuie să ne surprindă: ați înțeles întotdeauna profesorii la școală sau universitate când vorbeau despre un subiect mai dificil ?! Cel mai probabil că nu, și asta, chiar dacă sunteți vorbitor nativ.

Va urma

Dacă îți place tonalitatea acestor articole, și ai de gând să te perfecționezi la limbi străine, testează platformele noastre.

Gerhard


About the GO Method
The GO Method applies research in psychology as well as principles of quality management to the language teaching process. It conforms to key elements of the ISO 9001 standard, while being more specific on teaching-related issues. Customers get access to easily adaptable document templates.
Check us out at The GO Method.

About me
Psychologist and polyglot from Hamburg /Germany (*1979). Married with children. MA in psychology from the University of Hamburg. More than 15 years of experience as a university lecturer in psychology as well as a consultant for UNICEF, Terre des Hommes, IOM, the EU and private companies. Coordinator of the GO Method network, with representatives in more than 90 countries worldwide.

Connect with me on 
Linkedin or send me an e-mail.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu